Voor iedereen die houdt van duidelijke taal, hebben we onze algemene voorwaarden wat makkelijker gemaakt. Daar houden we zelf ook wel van; moeilijk doen past niet in ons straatje ;-). 

In onderstaand menu vind je uitgebreide helpteksten die je wegwijs maken in onze webwinkel. Heb je een vraag of opmerking? Gebruik het onderstaande contactformulier en je ontvangt uiterlijk de volgende werkdag antwoord.

Bestellen

1. Zoeken naar produkten

Je kan naar producten zoeken door middel van je zoekopdracht in de bovenstaande zoekbalk. Je kan zoeken op merknaam, artikelnaam of trefwoord. Kan je het gewenste product niet vinden, probeer dan eens andere trefwoorden.

Vind je veel te veel artikelen, probeer dan je zoekopdracht te verfijnen door bijv. op combinatie van merk en artikelnaam te zoeken.

2. Bestellen van producten

Je kunt producten in je winkelwagen leggen door het juiste aantal in te vullen. Een overzicht van je bestelling vind je in het winkelwagentje.

Al onze prijzen zijn inclusief BTW. Als je een bestelling wilt versturen dan klik je op “bestelling afronden” en log je in met je email adres en wachtwoord, als je dat al niet hebt gedaan, of je maakt hier een account aan. Je kan eventueel ook als 'gast' afrekenen en dan is er geen account nodig.

Op de one-page-checkout kan je het factuur- en verzendadres invullen, kies je de verzendmethode en de betaalmethode en controleer je goed alle gegevens. Als alles klopt en je akkoord gaat met de algemene voorwaarden dan klik je op “bestelling verturen”.

Je hebt nu een bestelling geplaatst en de overeenkomst gesloten. Je ontvangt een e-mail als bevestiging van je bestelling. We laten je ook per e-mail weten wanneer je bestelling is verzonden, incl. een track en trace link. Check a.u.b. eventueel je spambox.

3. Annuleren van bestelling

Je kunt een bestelling alleen annuleren als deze nog niet betaald is. Als een bestelling al betaald is (en op voorraad is) zit deze namelijk al in het inpak-/verzendproces bij ons magazijn.

Annuleer een bestelling middels het contactformulier en vermeld het ordernummer van de bestelling die je wilt annuleren. Je vindt dit ordernummer in de e-mail die je hebt ontvangen na het plaatsen van je bestelling. We kijken dan wat we nog kunnen regelen voor je, maar er zijn helaas geen garanties dat het nog op tijd lukt.

4. Vorige bestellingen bekijken

Rechts bovenin op de site vind je de link met ‘mijn account’. Hier vind je al je persoonlijke gegevens: bestellingen die gedaan zijn, wijzigen van gegevens, nieuw wachtwoord opvragen, bestelling volgen e.d.

Verzendkosten NL

Verzendkosten zijn inclusief behandeling, verpakking en frankering. Ongeacht het aantal pakketten of uitzonderlijke afmetingen; wij versturen alle bestellingen voor consumenten binnen Nederland vanaf € 75,- euro GRATIS.

Orders tot € 35,- = € 9,95
Orders vanaf € 35,- = € 7,95
Orders vanaf € 75,- = GRATIS

Verzendkosten BE

Wij versturen alle bestellingen voor consumenten naar België vanaf € 95,- euro GRATIS. 

Orders tot € 35,- = € 11,95
Orders vanaf € 35,- = € 9,95
Orders vanaf € 75,- = € 7,95
Orders vanaf € 95,- = GRATIS.

Levertijd

Je bestelling kan je laten bezorgen op het door jouw opgegeven adres. Deze wordt door PostNL geleverd met tracking.

Betaalde bestellingen voor 18.00 uur worden nog op dezelfde dag verzonden. Afhankelijk van wanneer je hebt besteld, duurt het dus 1-2 werkdagen voordat je jouw pakket ontvangen hebt. 

Uiteraard doen wij onze uiterste best om elke bestelling zo snel mogelijk te bezorgen. We zijn echter voor een deel afhankelijk van externe partijen, waardoor er in een enkel geval vertraging kan optreden. 

Feestdagen zijn uitgesloten van reguliere leveringen. 

Zichttermijn

Bij ons mag je 14 dagen nadenken over je aankoop en bekijken of de producten volledig naar wens zijn. De retailverpakking mag niet kapot, omdat deze het product beschermd bij eventueel retourneren en producten met een kapotte verpakking kunnen niet meer doorverkocht worden.

Betaalmethodes

Betalen bij Mason Jar Kitchen is altijd veilig. Wij maken voor alle betaalmethodes - zie onderaan deze pagina - gebruik van de Payment Service Provider Multisafepay. Zij verwerken de betalingen en geven de terugkoppeling over de status van de betaling.

Meer informatie over Multisafepay: www.multisafepay.com

Voor Afterpay (betalen na ontvangst) wordt Multifactor gebruikt: www.multifactor.nl

Niet tevreden over je aankopen?

Dan zullen we dit zo goed en snel mogelijk oplossen. We hebben onze service op een rijtje gezet, zodat meteen duidelijk is wat je van ons mag verwachten:

  1. 14 dagen bedenktermijn op al onze producten.
  2. Artikelen kun je zonder opgave van redenen retour sturen.
  3. Bij volledig retour: het volledige aankoopbedrag, incl. de verzendkosten van de heenweg, binnen drie tot vijf werkdagen weer op je rekening.
Verkeerd of beschadigd?

Bij ontvangst van een verkeerd artikel graag controleren welk artikel je hebt besteld en komt dit niet overeen met de ontvangen artikelen, neem dan zo snel mogelijk contact op middels ons onderstaande contactformulier of via hello(@)lifestylefirst.nl onder vermelding van het ordernummer, de naam/artikelnummer en foto van het desbetreffende artikel.

Ook bij beschadigde artikelen graag bovenstaande werkwijze hanteren en scherpe foto's mailen (hello(@)lifestylefirst.nl) die je klacht goed aantonen. Wij zullen je klacht in behandeling nemen en indien nodig een vervangend product toesturen of het aankoopbedrag crediteren.

Retourneren

Algemeen

Gedurende 14 dagen na ontvangst van de goederen kan je deze altijd zonder opgave van redenen retourneren (herroepingsrecht). De goederen dienen, indien redelijkerwijs mogelijk, ongebruikt en in de originele, hele retail verpakking geretourneerd te worden. Je begrijpt vast dat je de volgende artikelen niet kunt terugsturen:

  1. Gepersonaliseerde producten, zoals mason jars / bekers waarop een persoonlijke tekst of afbeelding is geprint.
  2. Verbruiksartikelen zoals papieren bordjes en rietjes waarvan de verpakking is geopend. Deze kun je om hygiënische redenen niet ruilen.
  3. Tijdens de bedenktijd mag je het product bekijken zoals je dat in de winkel zou doen waarbij de retail verpakking ongeschonden blijft. Mason Jars zitten veelal in trays met plastic ingeseald om ze tegen breuk te beschermen tijdens het verzenden of in het magazijn. A.U.B. deze verpakking niet kapotmaken wanneer ze retour moeten, omdat losse potten niet verwerkt kunnen worden (i.v.m. barcode en breuk). 

Hoe kan ik een artikel retourneren?

  • Stap 1: Doe de producten die je retour wilt zenden in een stevige doos + goed beschermen tegen breuk (eigen risico).

  • Stap 2: Voeg (kopie) factuur of pakbon toe.

  • Stap 3: Schrijf retouradres op doos:

    Fulfilment Station
    p/a Mason Jar Kitchen
    Simon Stevinweg 26 
    3241 MD Middelharnis
    Nederland

  • Stap 4: Breng het pakket naar een PostNL of andere Parcelshop (voor eigen kosten).

  • Stap 5: Je ontvangt daar een bewijs van de retourzending. Bewaar deze goed.

  • Stap 6: Wij regelen de rest!

Retourkosten

De retourkosten zijn helaas voor je eigen rekening.

Welk bedrag krijg ik terug?

Je krijgt, wanneer de retour voldoet aan de retourvoorwaarden, de aankoopwaarde van het product geretourneerd. Mocht je door de retour onder het gratis verzendbedrag uitkomen, dan worden de verzendkosten in mindering gebracht op het terug te betalen bedrag.

VOORBEELD 1: Je hebt voor € 40,- aan artikelen besteld en besluit voor € 10,- aan producten terug te sturen. In deze situatie ontvang je € 10,-.

VOORBEELD 2: Je hebt voor levering in Nederland voor € 85,- aan artikelen besteld (is gratis verzenden) en je besluit voor € 20,- aan producten terug te sturen. In deze situatie is de oorspronkelijke waarde van de bestelling € 65,-. Je hebt hierdoor geen recht meer op gratis verzending en het te ontvangen bedrag is dan € 20,- minus de verzendkosten van de heenweg.

Hoe lang duurt het voordat ik het terug te storten bedrag op mijn rekening heb staan?

Binnen 5 dagen na ontvangst in goede orde van de retourzending heb je het bedrag op je rekening staan (via de rekening waarmee je hebt betaald).

Garantie

Nadat de wettelijke garantieperiode van het product is verlopen heb je recht op de garantie die door de fabrikant zelf is afgegeven. Deze garantievoorwaarden zijn specifiek voor elk product. Je vindt ze terug op de verpakking/in de documentatie die bij het product is bijgevoegd. Wil je aanspraak maken op deze garantie, neemt dan contact met ons op of richt je tot de fabrikant.

Een klacht melden

Wij doen ons uiterste best om je zo snel en goed als mogelijk van dienst te zijn. Heb je toch een vraag of een klacht over onze producten of de afhandeling van de bestelling, dan kun je dit doorgeven aan onze klantenservice via het onderstaande contactformulier. Wij zullen binnen 1 werkdag contact met je opnemen.

Contactformulier

Nieuwsbrief

Mis geen aanbiedingen meer en
ander leuk nieuws over de mason jars!
We doen niet aan spam,
daar houden we zelf ook niet van.

Product aan wensenlijst toegevoegd
Product aan vergelijken toegevoegd

MASON JAR KITCHEN MAAKT GEBRUIK VAN COOKIES

Voor het functioneren van de site en het verbeteren van het gebruiksgemak. Daarnaast maken we gebruik van cookies en het verzamelen van informatie door derden voor marketing doeleinden. Door verder gebruik te maken van onze website ga je automatisch akkoord met deze voorwaarden. Voor meer informatie, lees hier meer over Privacy & Cookies >