1. Ben je toch niet tevreden over je product? Is het stuk? Verkeerd ontvangen of manco?
Dan zullen we dit zo goed en snel mogelijk oplossen. We hebben onze service op een rijtje gezet, zodat meteen duidelijk is wat je van ons mag verwachten:
- 14 dagen bedenktermijn op al onze producten.
- Artikelen kun je zonder opgave van redenen retour sturen.
- Bij volledig retour: het volledige aankoopbedrag, incl. de verzendkosten van de heenweg, binnen drie tot vijf werkdagen weer op je rekening.
- Minimaal 6 maanden garantie op al onze producten.
- Bij defect: in 90% van de gevallen heb je binnen vijf werkdagen weer een werkend product in huis.
Bij ontvangst van je pakket, graag direct de artikelen goed bekijken / controleren.
Bij ontvangst van een verkeerd artikel graag controleren welk artikel je hebt besteld en komt dit niet overeen met de ontvangen artikelen, neem dan zo snel mogelijk contact op middels ons contactformulier of via hello(@)lifestylefirst.nl onder vermelding van het ordernummer, de naam/artikelreferentie en foto van het desbetreffende artikel.
Ook bij beschadigde of manco artikelen graag bovenstaande werkwijze hanteren en scherpe foto's mailen (hello(@)lifestylefirst.nl) die je klacht goed aantonen. Wij zullen je klacht in behandeling nemen en indien nodig een vervangend product toesturen.
BIJ DEFECT, VERKEERD & MANCO: binnen 3 werkdagen melden. Dit in verband met het nog kunnen uitzoeken in het magazijn en om te voorkomen dat er geen voorraad issues ontstaan bij nasturen.
2. Terugsturen
2.a. Algemeen
Gedurende 14 dagen na ontvangst van de goederen kan je deze altijd zonder opgave van redenen retourneren (herroepingsrecht). De goederen dienen, indien redelijkerwijs mogelijk, ongebruikt en in de originele, hele retail verpakking geretourneerd te worden. Je begrijpt vast dat je de volgende artikelen niet kunt terugsturen:
- Gepersonaliseerde producten, zoals mason jars / bekers waarop een persoonlijke tekst of afbeelding is geprint.
- Verbruiksartikelen zoals papieren bordjes en rietjes waarvan de verpakking is geopend. Deze kun je om hygiënische redenen niet ruilen.
- Tijdens de bedenktijd mag je het product bekijken zoals je dat in de winkel zou doen waarbij de retail verpakking ongeschonden blijft. Mason Jars zitten veelal in trays met plastic ingeseald om ze tegen breuk te beschermen tijdens het verzenden of in het magazijn. A.U.B. deze verpakking niet kapotmaken wanneer ze retour moeten, omdat losse potten niet verwerkt kunnen worden (i.v.m. barcode en breuk).
2.b. Hoe kan ik een artikel retourneren?
- Stap 1: Vraag om een retournummer via het contactformulier en geef aan: 4-cijferig-ordernummer en hoeveel van welke artikelnummer/-referentie je retour wilt sturen.
Zonder retournummer kan je retour niet in behandeling genomen worden. - Doe de producten die je retour wilt zenden in een stevige doos + goed beschermen tegen breuk (eigen risico).
- Stap 2: Voeg (kopie) factuur toe met daarop het retournummer (krijg je van ons via email).
- Stap 3: Schrijf retouradres op doos (krijg je van ons via email).
- Stap 4: Breng het pakket naar een PostNL of andere Parcelshop.
- Stap 5: Je ontvangt daar een bewijs van de retourzending . Bewaar deze goed.
- Stap 6: Wij regelen de rest!
2.c. Retourkosten
De retourkosten zijn helaas voor je eigen rekening.
2.d. Welk bedrag krijg ik terug?
Je krijgt, wanneer de retour voldoet aan de retourvoorwaarden, de aankoopwaarde van het product geretourneerd. Mocht je door de retour onder het gratis verzendbedrag uitkomen, dan worden de verzendkosten in mindering gebracht op het terug te betalen bedrag.
VOORBEELD 1: Je hebt voor € 40,- aan artikelen besteld en besluit voor € 10,- aan producten terug te sturen. In deze situatie ontvang je € 10,-.
VOORBEELD 2: Je hebt voor levering in Nederland voor € 60,- aan artikelen besteld en besluit voor € 20,- aan producten terug te sturen. In deze situatie is de oorspronkelijke waarde van de bestelling € 40,-. Je hebt hierdoor geen recht meer op gratis verzending en het te ontvangen bedrag is dan € 20,- minus de verzendkosten van de heenweg.
2.e. Hoe lang duurt het voordat ik het terug te storten bedrag op mijn rekening heb staan?
Binnen 5 dagen na ontvangst in goede orde van de retourzending heb je het bedrag op je rekening staan (via de rekening waarmee je hebt betaald).